Varför sova?

Jag gillar inte att gå och lägga mig. Hela grejen med att först borsta tänderna (booring!), gå på toaletten, stoppa in nattandställningen, byta om till nattkläder, kolla schemat tills morgonen efter för att sedan ställa mobilen på ringning till att släcka lyset och till sist krypa ner under täcket tar en sån evinnerlig tid. Just nu sitter jag här vid datorn och bestämde mig för två timmar sedan att jag skulle gå och lägga mig. Varför är jag inte i säng ännu då? Bra fråga..

Jag har börjat med att alltid ta en kort promenad innan jag går och lägger mig. Jag älskar verkligen att gå ensam på öde gator mitt i natten. Det är så fridfullt på något sätt. På sommaren kan man gå ut om man inte kan sova och bara lägga sig i gräset någonstans och tänka. Nu när det är kallt blir det jobbigt att ligga ner i gräset men promenera kan man ju alltid göra. Jag brukar ta en sväng runt kvarteret alternativt bara ner till busshållsplatsen och tillbaka. Själva grejen är att få frisk luft och att få rensa sina tankar lite. Fast idag är det nog för kallt för att ens ta sig ut, jag sitter liksom här och skakar redan nu.

Mitt varma dundäcke kallar mig och jag tror bestämt att John Blund varit här och kastat sömnpulver över mitt huvud, det är så tungt. God Natt!

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0