Varnagel lägger ner

På Helgon.net's trallpunkforum tillkännagav igår VarTobbe att han och hans band har slutfört sitt uppdrag. Alltså, inget mer Varnagel! Jag antar att ni som läser min blogg inte förstår den riktiga känslan av att en band som detta lägger ner. Varnagel, Skumdum och Anti-Flag utgör ju min topplista över skate-trall-punk-band. Klart som fan att det berör!

De ska ha en sista spelning på Café 44 i Stockholm någon gång i vår. Jag skulle gärna åka dit och se dem eftersom jag aldrig faktiskt sett dem live. Men jag vet inte.. Vilket opepp dag det blev nu när jag fick veta denna tråkiga nyhet.

Här har ni iallafall en av mina personliga favoritlåtar med dem:



Som ett jagat djur flyr jag undan dom
men jaktsäsongen är året om
och jägarna finns överallt
Dom sitter på väggar och hånler brett
så säkra på att jag redan sett
och slutligen få mig på fall

Jag känner inget starkare hot
än att manipuleras av er
så jag fortsätter att kämpa emot
och jag fortsätter riva ner

För jag är en människa, ingen jävla konsument

Dom fäller tankar, en efter en
och planterar små frön för att skörda sedan
få slakta sitt villebråd
Tvättade hjärnor skapar begär
och pengar kan köpa dig lycklig och kär
man arbetar för att få råd

Jag känner inget starkare hat
än mot att ständigt få se er skit
att offentliga ytor förvaltas privat
för att trygga dom rikas profit

Tänk vilken dröm att få åka in till city och se att all reklam var utbytt mot graffiti

Bästa strofen är helt klart "Tänk vilken dröm att få åka in till city och se att all reklam var utbytt mot graffiti". Jag ryser varje gång jag hör den delen av låten, det är så underbart.

Ursäkta för en massa trallpunk, men det är ju så underbart! Att inte alla upptäckt det..

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0