Löss

Sist jag skrev om att jag kanske hade fått löss, visade det ju sig att jag bara hade fått utslag i hårbotten som kliade. Nu har mamma däremot hittat lusägg i mitt hår. Hur äckligt är inte det?

Det började när min syster och mamma var hos frisören igår och den stackars frissan hade hittat löss i Lollos hår, och lusägg i mammas. Allt är alltså Lollos fel, bara för att hon inte sköter sin hårhygien så ska alla andra drabbas! Nej, jag vet också att löss inte är ute efter smutsiga hår, utan efter blod. Men ändå, varför hade de fattiga på medeltiden ofta löss? Det måste ju ha något med hygienen att göra..

Jag gillar verkligen inte när folk pillar i mitt hår. Det bästa jag vet är att själv pilla i andras hår (eller mitt eget), men när någon annan sitter där och river i håret på mig får jag nästan panik. Nej, det är inget jag uppskattar! Därför tillät jag inte mamma att "avlusa" mig. Jag har så himla lätt att bli irriterad på henne av någon konstig anledning. Så nu när jag har kommit till pappa så ska jag låta honom göra jobbet istället. Jag hoppas att han kommer hem från affären snart, för jag vill verkligen bli av med dessa parasiter!

åsikter
Postat av: Anonym

nej usch, va jobbigt. (gud vad martin mobbade dig när du bara hade utslag, stackare) hoppas du blir av med dem!

2008-01-05 @ 17:46:43

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0